Verdensdagen for psykisk helse

I hele uke 41 markerer vi Verdensdagen for psykisk helse. Årets tema er Vi trenger å høre til. #lagplass.

Plakat over programmet for Verdensdagen for psykisk helse som markeres hele uke 41. - Klikk for stort bilde Vilde Farup Halvorsen

Alle trenger vi et sted å høre til. Å føle tilhørighet er et grunnleggende behov, og vi ønsker alle å ha følelsen av å være en ønsket del av et fellesskap hvor man blir respektert, sett og forstått som den man er.

Elevtjenesten vil hver morgen være til stede i vrimlehallen sammen med representanter fra elevrådsstyret.

Vi har Friminutt med ulike temaer på rom 154 i midttimen hver dag unntatt onsdag, da vi får besøk av Aslak Hartberg fra Klovner i kamp. Han vil holde foredrag for alle skolens elever og ansatte i aulaen; "Fra redd for alt, til klar for alt".

Elevene kan gjennom uka delta på #lagplass-bingo og det kåres tre vinnere. Bingoplaten deles ut på mandagen.

Det vil spilles litt musikk i løpet av uka, og på fredag blir det en liten surprise.