Aktiviteter på skolen

På skolen er det mange sosiale aktiviteter du kan være med på. De fleste av dem foregår i midttimene.

Boklubb

Lyst til å lese og diskutere bøker med andre? Bli med i skolebibliotekets bokklubb. Sammen bestemmer vi hva vi skal lese, og hvor lang tid vi skal bruke på boka. Vi møtes når det passer medlemmene.

Friminutt

Friminutt er en slags frivillig, aktiv undervisning som foregår hver onsdag i midttimen. Det planlegges og gjennomføres av Elevtjenesten, i hovedsak rådgivere, helsesykepleiere og elevkontakt. Fokus er hvordan man kan mestre livet, og det kan blant annet handle om karriere og utdanning, psykisk, fysisk og seksuell helse, eller kultur og politikk. Det serveres alltid kake!

Quizligaen

Quizligaen er Vågsbygd vgs. sitt eget quizmesterskap. Hver måned kjører vi en runde i en midttime. Nye lag kan bli med på enkeltrunder, men for å vinne sammenlagtseieren bør laget helst være med på alle rundene. Det kan være maks fem deltakere på hvert lag.

Sjakkturnering

To ganger i året arrangerer vi sjakkturnering i midttimene.

Du kan spille sjakk resten av året også.  Biblioteket har mange sjakkbrett tilgjengelig.

Spill

I biblioteket finner du en rekke kort- og brettspill som du kan bruke på skolen. I vrimlehallen står et fussballbord.

Strikkegerilja

Hver mandag kl. 11.20–11.55 møtes vi på biblioteket for å strikke. Vi byr på kaffe/te og kjeks. Kom om du er nybegynner og aldri har strikket før, eller om du er så dreven av du nærmest strikker i søvne!

Vi diskuterer

Elevdrevet diskusjonsforum som tar opp ulike tema gjennom året. Åpent for alle interesserte.

Vågsbygd videregående marsjorkester

Visste du at Vågsbygd vgs. er eneste videregående skole på Agder som har eget musikkorps? Medlemmene i korpset vårt kommer fra alle tre trinn på skolen og de kommer fra alle linjer. Både musikk, dans, drama, forskerlinje og studieforberedende. Det de har til felles er at de spiller et korpsinstrument og har lyst til å være med på å markere begivenheter på skolen som juleavslutning, 16. mai osv. (De fleste av våre korpsmedlemmer spiller fortsatt i sine gamle korps, så derfor markerer vi 16. i stedet for 17. mai.) Korpset har gjerne noen øvelser i forkant av en spilling, og de prøver vi å få lagt innenfor skoletiden. Så hvis du er nysgjerrig, følg med på info-skjermene, se når det er øvelse og møt opp!"