IT-hjelp

IT-hjelpen hjelper deg med IT-utstyr eller programvare.  De har et eget hjelpesenter lokalisert i biblioteket.

Passord

Opplever du problem med pålogging? Prøv å bytte passord.

Bytte av passord for elever

Elev-PC

IT-hjelpen administrerer ordningen med elev-PC som tilbys alle elever i vg1.  Det er obligatorisk at hver elev har skoledatamaskin. Prisen for maskinen er samme beløp som gis i stipend fra Lånekassen. Maskinene som tilbys varierer fra hvert år. Siste år ble det tilbudt en Hp Probook 440 G8. Musikkelevene får Apple MacBook Air maskin.

Elev-PC i Agder

Utlån av IT-utstyr

Du kan låne diverse IT-utstyr ved behov. Utlånstiden er 2 uker. Henvend deg i IT-skranken.

Utstyr som kan lånes:

• PC
  • ladere til PC og moil
  • diverse overganger (f.eks. USB)
  • hodetelefoner

Hvordan skrive ut på skolens printer

Første gang du skal bruke printeren, bør du registrere et kort eller en mobil med NFC, som siden kan brukes for automatisk pålogging. Du kan bruke hvilket som helst kort som kan skannes,  f.eks. skolekort, busskort, bankkort osv.

Hvordan legge til kort for automatisk pålogging

1. Du begynner med å skanne kortet/mobilen på kortskanneren ved siden av printeren.
  2. Logg inn med agderskolen\brukernavn (Samme brukernavn som på Visma og It's,  f.eks. agderskolen\abcdef001) og passord, så skal kortet ditt være knyttet til din bruker og du kan skanne det for å logge deg inn på nytt.

Hvordan skrive ut et dokument

1. Send dokumentet du skal skrive ut til print. (Enten ved å velge "Skriv ut" fra fil-menyen, eller Ctrl + P.)
  2. Se til at riktig printer er valgt: agderskolecsprn20.agderskolen.no. (Finner du ikke printeren, start på maskinen på nytt.)
  3. Logg deg på printeren med kort (se oppskrift over for å legge til kort)
  4. Velg "hent utskrift".
  5. Hvis utskriften ikke har dukket opp, kan du trykke på hamburgermenyen øverst i høyre hjørne og velge "oppdater".