FVN Ung

Alle elever får nå tilgang til alt innhold på fvn.no.

Fem personer står smilende foran Fædrelandsvennen sine lokaler. Foto. - Klikk for stort bildeFVN Ung-teamet: Martine Hultin Holte (18, f.v.), Joel Nziza (19), Christina Østtveit (32, teamleder), Erik Heimdal (23) og Selma Sofie Eikeland (21) Jacob Buchard, FVN.

FVN Ung gir elevene tilgang til avisen digitalt

Alle elevene ved Vågsbygd videregående skole skal være med på prosjektet FVN Ung. Dette er et samarbeid mellom avisen og skolen, der formålet blant annet er å tilrettelegge for unges samfunnsengasjement og medborgerskap. I alle læreplaner er «Demokrati og medborgerskap» et viktig tverrfaglig tema.

Elevene får gratis tilgang til alt innhold på fvn.no, inkludert avisens arkiv, som går tilbake til 1875. Elevene beholder abonnementet til de går ut av skolen.

Skolebesøk

I løpet av skoleåret vil alle klasser få besøk av FVN Ung-teamet i en norsktime, der temaet blant annet er kildekritikk, presseetikk og forskjell på redaktørstyrte medier og andre typer kilder. Selv om dette primært er et tilbud som passer inn i norsk og samfunnskunnskap, vil det også kunne brukes i alle andre fag.