Skoledebatt og skolevalg

Tirsdag 5. september klokken 12:00 arrangeres det skoledebatt ved skolen med etterfølgende skolevalg.

En rekke ungdomspolitikere sitter bak et langt bord. Flere av dem rekker en hånd i været for å få ordet. - Klikk for stort bildeSkoledebatten i 2021. Næser, Ingrid Wiksen

Tema for debatten er skole, økonomi og arbeidsliv, klima og helse. Det er obligatorisk oppmøte for alle elever. Ungdomspartiene som stiller til debatt er: Rød Ungdom (RU), Sosialistisk Ungdom (SU), Arbeidernes Ungdomsfylking (AUF), Senterungdommen (SUL), Kristelig Folkepartis Ungdom (KrFU), Unge Venstre (UV), Unge Høyre (UH), Fremskrittspartiets Ungdom (FpU) og Grønn Ungdom (GU).

Umiddelbart etter debatten starter skolevalget. Lærerne vil også avlegge stemme i et eget lærervalg. Resultatene brukes i undervisningen for å sammenligne likheter og forskjeller mellom resultatet fra elevenes skolevalg og lærervalget, og legger grunnlag for gode diskusjoner i klasserommene våre.

Godt valg!