Skolebiblioteket

På biblioteket kan du låne bøker, få hjelp med oppgaveskriving, slappe av og sosialisere med venner og få nye.

​Åpningstider

Biblioteket er betjent mandag−fredag fra 07.45–15.15.

Et biblioteksrom. Til høyre en skranke hvor det sitter en kvinnelig bibliotekar foran en bærbar pc. Foran henne er også to stabler med bøker. Midt i bildet er det et høyt bord med fire stoler. Til venstre en hjørnesofa med bord og puffer. Langs veggen i bakgrunnen er det bokhyller. Det er også bokhyller som står ute i rommet bak bordet. Foto. - Klikk for stort bildeBiblioteket på Vågsbygd vgs. Anders Godø

Bibliotekets katalogsøk

Søk i bibliotekskatalogen

I bibliotekets katalogsøk kan du søke opp alt materiale som du kan låne fra biblioteket. Du kan også logge deg inn for å se hvilke lån du har og om du kan fornye disse.

Biblioteket tilbyr

Bibliotekaren kan hjelpe deg med

• å finne frem i bibliotekets samling
  • å søke etter informasjon til oppgaver eller prosjekter
  • å finne en god bok du vil lese
  • å låne inn bøker og annet materiale fra andre bibliotek i Norge
  • å vurdere kilder kritisk
  • å henvise til kilder på riktig måte

Bibliotekaren arrangerer også flere ulike arrangementer i biblioteket i midttimene.

Se alle aktiviteter ved skolen.

Velkommen skal du være!

Lånereglement

Som elev eller ansatt ved skolen, kan du låne bøker og annet materiale fra skolebiblioteket. Du må huske å registrere lånet før du forlater biblioteket. Du kan registrere lånet selv på utlånsautomaten. Spør gjerne bibliotekaren om hjelp. Agder fylkeskommunes lånereglement, slik som det er beskrevet i utlånsavtalen, gjelder hos oss.

Agder fylkeskommunes utlånsavtale

Lånetider

• Bøker: 4 uker
  • Tidsskrifter: 1 uke
  • Filmer: 1 uke
  • DVD-spillere: 1 uke
  • Ordbøker: 1 dag
  • Brettspill: kan lånes i åpningstiden

IT-avdelingen låner også ut datautstyr. Utlånstiden for dette er 2 uker.

Hvis du ikke leverer til forfallsdato, vil du motta en purring. Lån kan fornyes inntil tre ganger om det ikke står noen på venteliste. Etter tre purringer sendes det til slutt erstatningskrav på materiale som ikke er levert. Materiale som ødelegges, må også erstattes.

Utlån av læremidler

Alle elever i videregående skole har krav på gratis læremidler. Disse bøkene lånes ut fra biblioteket ved skolestart og leveres tilbake ved skoleslutt. Utlånsreglene er nærmere beskrevet i utlånsavtalen.

Agder fylkeskommunens utlånsavtale

Biblioteket har også noen få eksemplarer av lærebøkene til dagslån.

Bibliotekar

Mann står smilende foran bokhylle med bøker.  - Klikk for stort bildeChristian hjelper deg i biblioteket. Vilde Farup Halvorsen

Vår bibliotekar heter Christian Ragnar Schach (vikar for Vilde Farup Halvorsen).

Følg skolebiblioteket på Instagram